Ezen az oldalon sütiket (cookie) használunk annak érdekében, hogy javíthassuk a felhasználói élményt, és jobb szolgáltatást nyújthassunk. Bővebb információt az Adatvédelmi nyilatkozatban olvashatsz.

Garancia és szavatosság

Kérjük, figyelmesen olvasd el az alábbi tájékoztatót!

A vásárlástól való elállás és csere

Hibás teljesítés

Szavatosság

I. 14 napos csere- és pénzvisszafizetési garancia

1. A vásárlástól való elállás

A Mozaik Ékszerwebáruház minden termékre teljeskörű, 14 napos csere- és visszavásárlási garanciát vállal!

A csomagküldéssel rendelt ékszer megvásárlásától, a kézbesítést követő 14 napon belül indoklás nélkül elállhatsz. Amennyiben a megrendelt terméket nem találod megfelelőnek, vagy valamilyen oknál fogva nem szeretnéd megtartani, 14 napon belül eredeti csomagolásában, a számla melléklésével küldd vissza postacímünkre (1038 Budapest, Szentendrei út 258.)!

A visszaküldendő ékszereket csak postai úton tudjuk fogadni, személyes visszavételre lehetőséget biztosítani nem tudunk!

Kérjük, tüntesd fel a csomagon belül, hogy kéred az ékszer visszavásárlását! Nem vagy rá köteles, de örülnénk neki, ha megírnád, miért döntöttél az ékszer visszaküldése mellett, hiszen a visszajelzésekből tanulunk mi is.

A csomagot ajánlott küldeményként add fel, ne utánvéttel, mert az utánvétes csomagokat nem áll módunkban átvenni! Felhívjuk szíves figyelmedet, hogy amennyiben nem ajánlott küldeményként postázod vissza a terméket, és az nem, vagy hiányosan érkezik meg címünkre, a garancia érvényét veszti.

A visszaküldéssel kapcsolatos csomagolási- és szállítási költségek a vevőt terhelik.

Felhívjuk szíves figyelmedet, hogy a vásárlástól való elállás, illetve csere esetén a szállítási költséget megtéríteni nem tudjuk, a visszafizetési garancia a termék(ek) összárára vonatkozik! Csak hibás teljesítés esetén van lehetőség a szállítási költségek megtérítésére (lásd lejjebb).

A visszaküldött, számlán szereplő áru értékét előzetes adategyeztetés után banki átutalással legkésőbb 15 napon belül megküldjük a vásárló részére!

Amennyiben több ékszert rendeltél egyszerre, az elállási jogot részben, egy darab ékszerre is lehet gyakorolni.

2. Hibás teljesítés

Ha a mi hibánkból kifolyólag nem a megrendelt ékszert küldenénk ki, vagy a kiküldött ékszer átvételkor sérült állapotban van, a termék cseréjének teljes költségét mi álljuk.

Ebben az esetben is postai ajánlott küldeményként, eredeti csomagolásban és a számla melléklésével küldd vissza címünkre a terméket, majd egyeztetés után a teljes összeget (tehát az áru eredeti összegét és a szállítási költséget) banki átutalással legkésőbb 15 napon belül megküldjük részedre!

Kérjük, a hibás termék feladásakor kitöltött, és Posta által hitelesített és ragszámmal ellátott feladóvevényt fényképezd le, vagy szkenneld be, és küldd el e-mail címünkre! Ezalapján tudjuk megtéríteni számodra a visszapostázás költségét!

A visszapostázási díj megtérítése csak a mi hibánkból adódó téves teljesítés, vagy sérült termék esetén érvényes. A  vásárlástól való elállás, vagy nem sérült/tévesen kiküldött termék cseréje esetén a szállítási költségeket megtéríteni nem tudjuk.

Amennyiben a termék cseréjét kéred, kérjük, mihamarabb vedd fel velünk a kapcsolatot a cseretermék megrendelésével kapcsolatban!

A garancia nem vonatkozik az ékszer nem rendeltetésszerű használatából eredő hibákra (pl. karcolások, eldeformálódás, törés, szakadás). Továbbá elveszíti a garanciáját az az ékszer, melyen a kézhezvételhez képest bármilyen átalakítást, változtatást (méret igazítás, kőcsere, javítás stb.) végzel, vagy harmadik fél által végeztetsz.

II. Szavatosság

49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet értelmében termékeinkre a termék kézhezvételétől számított 2 éves szavatossági idő vonatkozik. Szavatossággal az eladó azért vállal felelősséget, hogy az eladáskor hibátlan terméket adott át a vevőnek, tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak később fog kiderülni. Minőségi kifogás esetén lehetőség van a termék garanciális javíttatására, vagy ha ez nem megvalósítható, cseréjére, illetve árengedmény kérésére, vagy a szerződéstől való elállásra (vételár visszatérítésére). Fontos azonban tudni, hogy jelentéktelen meghibásodás esetén az elállásnak helye nincs.

Az 1999/44/EK irányelv által valamennyi Európai Uniós tagállam számára előírt minimumszabály szerint fogyasztói szerződések esetében a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba oka már a tejesítés időpontjában is megvolt. Ennek értelmében tehát a szavatosság esetében az első hat hónapban jelentkező hiba miatti felelősség alól az eladó fél csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy az eladáskor a termék hibátlan volt, tehát a hiba oka a teljesítés után, a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett. A 6 hónap leteltét követően jelentkező hiba esetén már a fogyasztó kötelessége lesz bizonyítani, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt.

Nem rendeltetésszerű használatból adódó hibák, melyek kizárják a szavatossági jog gyakorlását:

  1. Vegyi anyaggal való érintkezésből adódó elszíneződés, károsodás
  2. Ütésből adódó eldeformálódás, törés, kőkiesés, kősérülés
  3. Az ékszer feszegetése miatt bekövetkezett szakadás, törés, deformálódás
  4. Helytelen tárolásból, helytelen kezelésből, rongálásból következő sérülések
  5. Bármilyen nem rendeltetésszerű használatból adódó egyéb sérülés
  6. Továbbá nem vonatkozik a szavatosság az ékszerek normális viselés mellett is keletkező karcolódására, kopására, kövek sérülésére

Egyéb körülmények, melyek esetén nem érvényesíthető a szavatossági jog:

  1. Ha az ékszeren a vásárlást követően külső beavatkozás történt (pl. ékszerész, vagy a vásárló által végzett változtatás)
  2. Az ékszer elvesztése
  3. Az ékszer viselése által okozott egészségügyi mellékhatások, pl. allergiás reakciók
  4. A külső hatások miatt szükségszerű méret-változtatás (hízás, fogyás stb.)
  5. Vis major természeti csapás miatt keletkezett sérülések, megsemmisülés

Meddig lehet érvényesíteni a szavatossági jogot?

A jogszabály előírja, hogy az együttműködési kötelezettség alapján a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül közölni kell az eladóval a kifogást. Fogyasztói szerződés esetében a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást a jogszabály szerint kellő időben közöltnek kell tekinteni. A szavatossági igényeket a teljesítéstől (a termék átvételétől) számított kétéves elévülési határidő alatt lehet érvényesíteni.

Milyen költség terheli a fogyasztót a minőségi kifogása érvényesítése során?

Valamennyi szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költség az eladót terheli. A vásárlónak a visszapostázás költségét meg kell előlegeznie, de amennyiben utóbb bebizonyosodik, hogy a minőségi kifogás jogos, az eladó köteles megtéríteni a fogyasztó részére ezen költségeket.

Mi a szavatossági jog érvényesítésének pontos menete?

  1. Kérjük, írásban jelezd felénk igényedet e-mail címünkön a hiba és a meghibásodás körülményeinek leírásával.
  2. Az eredeti számlával, ajánlott küldeményként postázd vissza címünkre az ékszert. Az eredeti számla elengedhetetlen, ennek hiányában a szavatossági jogot érvényesíteni nem lehet. (49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 2§: Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.) A postai feladás során a kitöltött, posta által lepecsételt, ragszámmal ellátott feladóvevényt fényképezd le, és küldd el részünkre e-mailben! Jogos követelés esetén a visszapostázási költséget e dokumentum alapján tudjuk megtéríteni!
  3. Az ékszert független ékszerész szakemberrel megvizsgáltatjuk, aki megállapítja, hogy a meghibásodás gyári/minőségi hibából adódik-e, vagy pedig nem rendeltetésszerű használat okozta. A kifogásodról felvett jegyzőkönyvet és a szakvéleményt megküldjük számodra is e-mailben.
  4. Amennyiben bebizonyosodik, hogy az ékszer minőségi hibából adódóan hibásodott meg, a vásárló élhet szavatossági jogával, és kérheti a termék cseréjét, javíttatását, a hiba mértékéhez viszonyított árengedményt, vagy indokolt esetben a vételár visszatérítését. Amennyiben a meghibásodás nem rendeltetésszerű használatból adódik, a vásárló elveszíti szavatossági jogát!
  5. A bevizsgálás és megfelelő esetben a kártérítés átfutási ideje kb. 15 napot vesz igénybe, de előfordulhat olyan körülmény, amely befolyásolhatja ezt a határidőt. Minden esetben törekszünk a probléma ésszerű időn belül való megoldására.
  6. A szavatossági jog érvényesítése után a javított, vagy cserélt termékre a szavatossági idő újraindul a termék kézhezvételétől számítva.

Kérjük, olvasd el Általános Szerződési Feltételeinket!

Itt elovashatod a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendeletet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről