Kérjük, figyelmesen olvasd el az alábbi tájékoztatót!
A vásárlástól való elállás és csere
I. 14 napos csere- és pénzvisszafizetési garancia
1. A vásárlástól való elállás
A Mozaik Ékszerwebáruház minden termékre teljeskörű, 14 napos csere- és visszavásárlási garanciát vállal!
A csomagküldéssel rendelt ékszer megvásárlásától, a kézbesítést követő 14 napon belül indoklás nélkül elállhatsz. Amennyiben a megrendelt terméket nem találod megfelelőnek, vagy valamilyen oknál fogva nem szeretnéd megtartani, 14 napon belül eredeti csomagolásában, a számla melléklésével küldd vissza postacímünkre (1038 Budapest, Szentendrei út 258.)!
A visszaküldendő ékszereket csak postai úton tudjuk fogadni, személyes visszavételre lehetőséget biztosítani nem tudunk!
Kérjük, tüntesd fel a csomagon belül, hogy kéred az ékszer visszavásárlását! Nem vagy rá köteles, de örülnénk neki, ha megírnád, miért döntöttél az ékszer visszaküldése mellett, hiszen a visszajelzésekből tanulunk mi is.
A csomagot ajánlott küldeményként add fel, ne utánvéttel, mert az utánvétes csomagokat nem áll módunkban átvenni! Felhívjuk szíves figyelmedet, hogy amennyiben nem ajánlott küldeményként postázod vissza a terméket, és az nem, vagy hiányosan érkezik meg címünkre, a garancia érvényét veszti.
A visszaküldéssel kapcsolatos csomagolási- és szállítási költségek a vevőt terhelik.
Felhívjuk szíves figyelmedet, hogy a vásárlástól való elállás, illetve csere esetén a szállítási költséget megtéríteni nem tudjuk, a visszafizetési garancia a termék(ek) összárára vonatkozik! Csak hibás teljesítés esetén van lehetőség a szállítási költségek megtérítésére (lásd lejjebb).
A visszaküldött, számlán szereplő áru értékét előzetes adategyeztetés után banki átutalással legkésőbb 15 napon belül megküldjük a vásárló részére!
Amennyiben több ékszert rendeltél egyszerre, az elállási jogot részben, egy darab ékszerre is lehet gyakorolni.
2. Hibás teljesítés
Ha a mi hibánkból kifolyólag nem a megrendelt ékszert küldenénk ki, vagy a kiküldött ékszer átvételkor sérült állapotban van, a termék cseréjének teljes költségét mi álljuk.
Ebben az esetben is postai ajánlott küldeményként, eredeti csomagolásban és a számla melléklésével küldd vissza címünkre a terméket, majd egyeztetés után a teljes összeget (tehát az áru eredeti összegét és a szállítási költséget) banki átutalással legkésőbb 15 napon belül megküldjük részedre!
Kérjük, a hibás termék feladásakor kitöltött, és Posta által hitelesített és ragszámmal ellátott feladóvevényt fényképezd le, vagy szkenneld be, és küldd el e-mail címünkre! Ezalapján tudjuk megtéríteni számodra a visszapostázás költségét!
A visszapostázási díj megtérítése csak a mi hibánkból adódó téves teljesítés, vagy sérült termék esetén érvényes. A vásárlástól való elállás, vagy nem sérült/tévesen kiküldött termék cseréje esetén a szállítási költségeket megtéríteni nem tudjuk.
Amennyiben a termék cseréjét kéred, kérjük, mihamarabb vedd fel velünk a kapcsolatot a cseretermék megrendelésével kapcsolatban!
A garancia nem vonatkozik az ékszer nem rendeltetésszerű használatából eredő hibákra (pl. karcolások, eldeformálódás, törés, szakadás). Továbbá elveszíti a garanciáját az az ékszer, melyen a kézhezvételhez képest bármilyen átalakítást, változtatást (méret igazítás, kőcsere, javítás stb.) végzel, vagy harmadik fél által végeztetsz.
A 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet értelmében termékeinkre a termék kézhezvételétől számított 2 éves szavatossági idő vonatkozik. Szavatossággal az eladó azért vállal felelősséget, hogy az eladáskor hibátlan terméket adott át a vevőnek, tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak később fog kiderülni. Minőségi kifogás esetén lehetőség van a termék garanciális javíttatására, vagy ha ez nem megvalósítható, cseréjére, illetve árengedmény kérésére, vagy a szerződéstől való elállásra (vételár visszatérítésére). Fontos azonban tudni, hogy jelentéktelen meghibásodás esetén az elállásnak helye nincs.
Az 1999/44/EK irányelv által valamennyi Európai Uniós tagállam számára előírt minimumszabály szerint fogyasztói szerződések esetében a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba oka már a tejesítés időpontjában is megvolt. Ennek értelmében tehát a szavatosság esetében az első hat hónapban jelentkező hiba miatti felelősség alól az eladó fél csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy az eladáskor a termék hibátlan volt, tehát a hiba oka a teljesítés után, a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett. A 6 hónap leteltét követően jelentkező hiba esetén már a fogyasztó kötelessége lesz bizonyítani, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt.
Nem rendeltetésszerű használatból adódó hibák, melyek kizárják a szavatossági jog gyakorlását:
- Vegyi anyaggal való érintkezésből adódó elszíneződés, károsodás
- Ütésből adódó eldeformálódás, törés, kőkiesés, kősérülés
- Az ékszer feszegetése miatt bekövetkezett szakadás, törés, deformálódás
- Helytelen tárolásból, helytelen kezelésből, rongálásból következő sérülések
- Bármilyen nem rendeltetésszerű használatból adódó egyéb sérülés
- Továbbá nem vonatkozik a szavatosság az ékszerek normális viselés mellett is keletkező karcolódására, kopására, kövek sérülésére
Egyéb körülmények, melyek esetén nem érvényesíthető a szavatossági jog:
- Ha az ékszeren a vásárlást követően külső beavatkozás történt (pl. ékszerész, vagy a vásárló által végzett változtatás)
- Az ékszer elvesztése
- Az ékszer viselése által okozott egészségügyi mellékhatások, pl. allergiás reakciók
- A külső hatások miatt szükségszerű méret-változtatás (hízás, fogyás stb.)
- Vis major természeti csapás miatt keletkezett sérülések, megsemmisülés
Meddig lehet érvényesíteni a szavatossági jogot?
A jogszabály előírja, hogy az együttműködési kötelezettség alapján a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül közölni kell az eladóval a kifogást. Fogyasztói szerződés esetében a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást a jogszabály szerint kellő időben közöltnek kell tekinteni. A szavatossági igényeket a teljesítéstől (a termék átvételétől) számított kétéves elévülési határidő alatt lehet érvényesíteni.
Milyen költség terheli a fogyasztót a minőségi kifogása érvényesítése során?
Valamennyi szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költség az eladót terheli. A vásárlónak a visszapostázás költségét meg kell előlegeznie, de amennyiben utóbb bebizonyosodik, hogy a minőségi kifogás jogos, az eladó köteles megtéríteni a fogyasztó részére ezen költségeket.
Mi a szavatossági jog érvényesítésének pontos menete?
- Kérjük, írásban jelezd felénk igényedet e-mail címünkön a hiba és a meghibásodás körülményeinek leírásával.
- Az eredeti számlával, ajánlott küldeményként postázd vissza címünkre az ékszert. Az eredeti számla elengedhetetlen, ennek hiányában a szavatossági jogot érvényesíteni nem lehet. (49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 2§: Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.) A postai feladás során a kitöltött, posta által lepecsételt, ragszámmal ellátott feladóvevényt fényképezd le, és küldd el részünkre e-mailben! Jogos követelés esetén a visszapostázási költséget e dokumentum alapján tudjuk megtéríteni!
- Az ékszert független ékszerész szakemberrel megvizsgáltatjuk, aki megállapítja, hogy a meghibásodás gyári/minőségi hibából adódik-e, vagy pedig nem rendeltetésszerű használat okozta. A kifogásodról felvett jegyzőkönyvet és a szakvéleményt megküldjük számodra is e-mailben.
- Amennyiben bebizonyosodik, hogy az ékszer minőségi hibából adódóan hibásodott meg, a vásárló élhet szavatossági jogával, és kérheti a termék cseréjét, javíttatását, a hiba mértékéhez viszonyított árengedményt, vagy indokolt esetben a vételár visszatérítését. Amennyiben a meghibásodás nem rendeltetésszerű használatból adódik, a vásárló elveszíti szavatossági jogát!
- A bevizsgálás és megfelelő esetben a kártérítés átfutási ideje kb. 15 napot vesz igénybe, de előfordulhat olyan körülmény, amely befolyásolhatja ezt a határidőt. Minden esetben törekszünk a probléma ésszerű időn belül való megoldására.
- A szavatossági jog érvényesítése után a javított, vagy cserélt termékre a szavatossági idő újraindul a termék kézhezvételétől számítva.